Improvement of Education

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

Standing over here, I would like to give my greatest thanks to Allah the Almighty, Who has been giving me and you all His Mercies and Blessings without stopping days to days, hours to hours, even seconds to seconds. Without those all, we will never be here to listen my short but important speech. Then,  Sholawat be to Muhammad, our messenger who has given us many teachings to live in this world and hereafter.
 
In this good occasion, I would like to give a short speech about the improvement of education. Improving education is a very significant step in making that the students grow into mature. In this modern time, everything is possible to do; as well as education is very possible to improve. Without improvement, education is an old-fashioned style that will not be worn. Because of this reason, education should be improved as well as the time goes on.
To make it succeeded, there are at least two ideas in improving education.
1) Keeping The updated technology.
2) Applying life skills.
The first idea, it is very important to keep technology updated in school. When all facilities of the school make use of the updated technology, whatever we need is very easy to do. For instance, in order to learn English more effectively, a language laboratory had better use the most recent technology as the use of digital board in learning new vocabulary; this can be very effective and efficient in learning how to spell, how to pronounce, and how to use the vocabulary by giving presentation in the digital board.
Furthermore, in practicing speaking, the internet connection should be always available in the laboratory. By this internet connection, the students can practice their speaking with foreign people. The easiest way is making a call via Skype. Just be friend with the foreign people and all of us will believe that making a free call via Skype is a powerful activity in improving the students' speaking ability.
Do not worry of these improvement, the most important thing is when the updated technology is controlled by the school, the bright future of education will be easily attained.
The second idea is applying life skills. Life skills are behaviors used appropriately and responsibly in the management of personal affairs. They are a set of human skills acquired via teaching or direct experience that are used to handle problems and questions commonly encountered in daily human life. The subject varies greatly depending on societal norms and community expectations.
There are some reasons why each school should apply life skills to the students. One of the reasons is that every student must have his/her own life skill to be a good behavior persons. When his/her life skill is supported by the school, it will encourage him/her to do better for his/her other skills. It should be noted that the encouragement of the students can improve their education. Some observations and researches have shown it.

Although there are actually more ideas in improving education, the both ideas will be enough when those are applied well. Whatever the curriculum are, when the school is able to adapt them with the both ideas, i do believe that education will be better than before.

Finally, I myself and all of us as the students, just do hope that it will be available in all schools so that the bright future of education will shine better and better.

Thanks for all of your participation just to listen to my short speech about how to improve education. The last words I say

والسلام عليكم ورحمة الله وبركاتة 


 Terjemahan dalam Bahasa Indonesia


Peningkatan Pendidikan

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

Berdiri di sini , saya ingin memberikan terima kasih terbesar untuk Allah SWT , yang telah memberikan saya dan Anda semua Belas kasihan dan Berkah -Nya tanpa henti hari ke hari , jam ke jam , bahkan detik ke detik . Tanpa mereka semua , kita tidak akan pernah berada di sini untuk mendengarkan pidato singkat namun penting saya. Kemudian , sholawat adalah untuk Muhammad , utusan kami yang telah memberi kita banyak ajaran untuk hidup di dunia dan akhirat .
  
Dalam kesempatan yang baik ini, saya ingin memberikan pidato singkat tentang peningkatan pendidikan . Meningkatkan pendidikan adalah langkah yang sangat penting dalam membuat agar siswa tumbuh menjadi dewasa . Dalam era modern ini , segala sesuatu adalah mungkin untuk dilakukan ; serta pendidikan sangat mungkin untuk memperbaiki . Tanpa perbaikan , pendidikan adalah gaya kuno yang tidak akan dipakai . Karena alasan ini , pendidikan harus ditingkatkan serta berjalannya waktu .
Untuk membuatnya berhasil , setidaknya ada dua ide dalam meningkatkan pendidikan .
1 ) Menjaga teknologi diperbarui .
2 ) Menerapkan keterampilan hidup .
Ide pertama , sangat penting untuk menjaga diperbarui teknologi di sekolah . Ketika semua fasilitas sekolah memanfaatkan teknologi terbaru , apa pun yang kita butuhkan adalah sangat mudah dilakukan . Misalnya , untuk belajar bahasa Inggris dengan lebih efektif , laboratorium bahasa sebaiknya menggunakan teknologi terbaru seperti penggunaan papan digital dalam belajar kosa kata baru ; ini bisa sangat efektif dan efisien dalam belajar bagaimana mengeja , bagaimana mengucapkan , dan bagaimana menggunakan kosakata dengan memberikan presentasi di papan digital .
Selanjutnya, dalam berlatih berbicara , koneksi internet harus selalu tersedia di laboratorium . Dengan koneksi internet ini , para siswa dapat berlatih berbicara dengan orang asing . Cara termudah adalah membuat panggilan melalui Skype . Hanya menjadi teman dengan orang-orang asing dan kita semua akan percaya bahwa membuat panggilan gratis melalui Skype adalah kegiatan yang kuat dalam meningkatkan kemampuan berbicara siswa .
Jangan khawatir perbaikan ini , hal yang paling penting adalah ketika teknologi diperbarui dikendalikan oleh sekolah , masa depan yang cerah pendidikan akan mudah dicapai .
Ide kedua adalah menerapkan keterampilan hidup . Kecakapan hidup adalah perilaku digunakan secara tepat dan bertanggung jawab dalam pengelolaan urusan pribadi . Mereka adalah seperangkat keterampilan manusia yang diperoleh melalui pengajaran atau pengalaman langsung yang digunakan untuk menangani masalah dan pertanyaan yang biasa ditemui dalam kehidupan manusia sehari-hari . Subjek sangat bervariasi tergantung pada norma-norma sosial dan harapan masyarakat .Ada beberapa alasan mengapa setiap sekolah harus menerapkan keterampilan hidup kepada siswa . Salah satu alasan adalah bahwa setiap mahasiswa harus memiliki / life skill nya sendiri untuk menjadi orang perilaku yang baik. Ketika / keterampilan hidup nya didukung oleh sekolah , hal itu akan mendorong dia / dia untuk berbuat lebih baik bagi / keterampilan yang lain nya . Perlu dicatat bahwa dorongan dari siswa dapat meningkatkan pendidikan mereka . Beberapa pengamatan dan penelitian telah menunjukkan itu .Meskipun sebenarnya ada lebih banyak ide dalam meningkatkan pendidikan , ide-ide keduanya akan cukup ketika mereka diterapkan dengan baik . Apapun kurikulum adalah , ketika sekolah mampu beradaptasi mereka dengan ide-ide baik , saya percaya bahwa pendidikan akan lebih baik dari sebelumnya .Akhirnya , saya sendiri dan kita semua sebagai mahasiswa , hanya berharap bahwa itu akan tersedia di semua sekolah sehingga masa depan yang cerah pendidikan akan bersinar lebih baik dan lebih baik .Terima kasih untuk semua partisipasi Anda hanya untuk mendengarkan pidato singkat saya tentang bagaimana meningkatkan pendidikan . Kata-kata terakhir yang saya katakan

والسلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

0 komentar Blogger 0 Facebook

 
Muslimah Cantik © 2015. All Rights Reserved. WRITTEN BY MUSLIMAH_CANTIKS. Powered by Blogger
Top